הכירו את החיילים החרדים שמפעילים את ה'מרכז לוחמה אלקטרוני'

    קובי פינקלר 4 Comment on הכירו את החיילים החרדים שמפעילים את ה'מרכז לוחמה אלקטרוני'
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשלהי שנת 2012 בעיצומו של מבצע "עמוד ענן", חזר אחד מקציני צה"ל משליחות בארצות הברית, היישר לבור המבצעים של צה"ל בקריה.

    כמה דקות אחרי כניסתו למתחם הקריה, בוצע יירוט מוצלח של כיפת ברזל לטיל גראד שנורה לתל אביב. היירוט הצליח, אך באותו הרגע ממש, התקבלו במערכת התקשוב הצה"לית, הודעות על כך שתושבי שדרות אינם מסוגלים להיכנס למכוניות עקב אי פעולת השלט ובעלי מוסכים עם שער חשמלי, אינם יכולים להפעילם.

    הטענה הופנתה מיד לצה"ל וחיילי התקשוב נכנסו לפעולה כדי לבדוק מה קרה. האישום היה מידי. "צה"ל מפעיל מערכת שיבוש מכ"ם". אלא שכעבור זמן לא רב אחר כך, התברר כי אנייה אזרחית ששהתה באותו זמן במימי הים התיכון שידרה על אותו תדר ששיבש את תדרי השלטים.

    "באותו הרגע הבנתי את חשיבותו של חיל התקשוב ובמקום לפנות למקום אליו הייתי מיועד, פניתי לתקשוב. אנשים נפלאים, איכותיים שהמטרה לנגד עיניהם היא יצירת אוירה רשתית תומכת לכל מערכות צה"ל" משחזר הקצין את אותם הימים.

    חיל התקשוב השתנה לבלי הכיר. בעוד צה"ל כבר יורד בימים אלו דרומה, חיל התקשוב יעשה זאת רק בעוד ארבע שנים, אחרי שיושלמו כל המערכות במתחם גדול שנבנה עבורו בפאתי באר שבע , לצד אמ"ן וגופים נוספים. כבר היום אפשר לראות את השילוביות הרבה שפיתחו אנשי התוכנה לכלל גופי צה"ל.

    די אם נסתכל באירוע של זיקים ב"צוק איתן" כדי להבין עד כמה כולם עבדו יחד. הטייסים, אנשי השריון, חטיבת הצנחנים, חיל הים, התצפיתנים ועוד. כולם ראו בזמן אמת את הנתונים וכך יכלו בזכות אנשי התקשוב, לעבוד יחד, בזמן אמת.

    "אנחנו נמצאים בעולם הספקטרום, עולם רווי אלמנטים קורנים, נשק מתוחכם, בקרה יותר חכמה. כל אלו הביאו אותנו לחשיבה על "מרכז לוחמה אלקטרוני" שייתן לנו תמונה מלאה על כל הנעשה באויר ובשטח" אומרים בצה"ל.

    כדי ליצור את כל המרכז הזה ואת כל המענה לצרכים ההולכים וגדלים, הצבא משקיע כסף, מחשבה ופתח אפילו 30 כיתות אלקטרוניקה בעיקר בפריפריה כדי למצוא עוד ועוד נערים שיוכשרו למציאות המתהווה.

    אחד הכלים החשובים שכבר לפני 8 שנים הכירו בו בצה"ל, לפתרון לחוסר כח האדם האיכותי היה שילוב החרדים בחיל התקשוב "שח"ר תקשוב".

    " מבחינתנו" אומר קצין במערך השח"ר "הפתרון עבור הציבור החרדי מושלם "כל חרדי שעבר את שלב המיונים הראשוני, מתגייס לטירונות המתקיימת בבה"ד 7, כאשר כבר מהרגע הראשון הוא נמצא בסביבה המותאמת לצרכיו: דף יומי קבוע, זמני תפילות קבועים, סביבה גברית, אוכל מהדרין, חזרה ביתה ללינה ויכולת ללמוד מקצוע.

    אחרי שלושת שבועות הטירונות פונים המתגייסים לקורס תוכנה בין שמונה חודשים. אלו שיסיימו אותו בהצלחה פונים לשלוש שנות שרות ועוד שנה וחצי קבע" הוא מסביר.

    מסתבר, כי המציאות עולה על כל דמיון. כל חייל כזה (70% מהם נשואים ובעלי משפחות) לא זו בלבד שמשתכר שכר של כ-5200 ₪, אחרי עוד שנה וחצי בקבע הוא יוצא לאזרחות עם מקצוע ביד.

    מנתוני צה"ל עולה כי כיום משרתים בחיל 150 חיילים חרדים ומתוכם 48 אנשי תוכנה. השאר שאינם חייבים בקבע הם בודקי תוכנה, כאשר גם להם לאורך כל השרות יש תנאים מיוחדים, בל לינה בבסיס, בלי שבתות, ובסיום השרות גם הם יוצאים עם מקצוע מכובד ביד.

    צריך להדגיש. צה"ל פועל היום במסגרת שח"ר גם בחיל המודיעין, בחיל האויר, ובחיל הים. "לא כולם מתאימים לתקשוב. אותם מגייסים שעוברים בין הישיבות צריכים להסביר זאת היטב" אומר גורם בצה"ל", "אבל אין ספק כשרואים היום את בוגרי התוכנית, מגיעים לבסיס אחרי שנים עם מכוניות של חברות אזרחיות, אנחנו יודעים שהצלחנו".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      ד.א כל מטרתם (גיוס) היא להוציא את לומדי התורה מהלימוד.
      התקשוב מנסה להוציא אותם לעבודה.

    2. 3

      מכל הזרועות המגייסים חרדים שחר תקשוב הכי אמין והכי מקצועי

    3. 2

      השם ישמור אותנו מהם
      ואליכם קול חי אל תעזרו למצב הנורא הזה

    4. 1

      אשריכם עם ישראל!משרתים בכל החילות.ספרא וסייפא!